Maatregelen rondom het Coronavirus

Vanwege de verscherpte overheidsmaatregelen tegen Corona is ons kantoor aan de Jan ter Horststraat de komende tijd gesloten open voor bezoek. Uiteraard zijn we goed bereikbaar per telefoon en e-mail.

De gezondheid van u als huurder en onze medewerkers vinden we erg belangrijk, daarom houden we deze aangepaste werkwijze aan. Onze medewerkers werken zoveel mogelijk vanuit huis.
 
We proberen u allereerst zo goed mogelijk telefonisch te helpen. We willen onze dienstverlening naar u zoveel mogelijk intact houden. Dit betekent dat wij op afspraak bereikbaar zijn en reparaties en onderhoudswerkzaamheden gewoon doorgang vinden met in achtneming van de coronamaatregelen.

Vanaf dinsdag 15 december gelden de volgende maatregelen voor De Goede Woning:

Kantoor open op afspraak
Ons kantoor is gesloten voor bezoek. Dit geldt in ieder geval tot en met 19 januari.

Telefonisch en per e-mail bereikbaar
Wij zijn van maandag tot en met vrijdag van 08.00-12.00 en van 13.00-16.30 uur telefonisch bereikbaar. Vrijdagmiddag zijn wij gesloten.

Het kan zijn dat u door drukte langer dan normaal in de wachtrij staat. Als uw vraag niet dringend is, dan kunt u ons ook een e-mail sturen. Mail dan naar info@dgwrijssen.nl.

Spoedeisende reparaties
Voor spoedeisende reparaties kunt u bellen met 0548 37 80 50 (keuze 1 reparatieverzoeken), dit nummer is tijdens onze openingstijden bereikbaar. Na werktijd kunt u ons voor calamiteiten bereiken op 0548 37 80 50 waarna u uw keuze kunt intoetsen.

Bij een spoedeisende reparatie moet u denken aan een gaslek, waterschade, een defecte lift of een kapotte CV.

Voordat we bij u langskomen, vragen we of u klachten (hoesten, koorts, verkoudheid) hebt.
Is dat zo? Dan maken we liever een nieuwe afspraak.

Blijkt er toch iemand met verkoudheidsklachten in de woning te zijn als onze aannemer langskomt? Dan vertrekt hij weer en maken we een afspraak voor een later moment.

Reparaties binnenshuis
Naast het uitvoeren van spoedreparaties worden ook de overige reparaties opgepakt. Uiteraard hanteren wij voorzorgsmaatregelen bij het uitvoeren van reparaties. Hierbij worden de richtlijnen van het RIVM aangehouden en de protocollen vanuit de aannemers. Houdt u 1,5 meter afstand van de monteurs als ze aan het werk zijn, of zorg ervoor dat u in een andere ruimte verblijft.

Reparaties buitenshuis
Reparaties buiten de woning voeren we gewoon uit. Uiteraard volgens de richtlijnen van het RIVM en met gepaste afstand.

Groot onderhoud
Waar het kan gaan onderhouds- en bouwactiviteiten zoveel mogelijk door. De huurders van DGW waar dit voor geldt, informeren wij hierover. Natuurlijk houden we ook hierbij rekening met de richtlijnen van het RIVM.

Buitenwerk
Werkzaamheden buitenshuis gaan zoveel mogelijk door. Zo zorgen we ervoor dat de woningen en appartementencomplexen er netjes bij blijven staan én dat onze partners (lokale aannemers, schilders en schoonmaakbedrijven) niet zonder werk en inkomen zitten.

Uiteraard werken zij ook via de voorschriften van het RIVM. Het kan zijn dat u een raam open moet zetten, zodat bijvoorbeeld de schilder er bij kan. We informeren u hier dan op tijd over, per brief of telefoon.

Binnenwerk
We bekijken op dit moment of de geplande werkzaamheden binnenshuis ook door kunnen gaan. Als dat zo is, zal dat volgens de richtlijnen van het RIVM en de protocollen vanuit de aannemers zijn. Dit kan betekenen dat u zelf in een andere kamer blijft wanneer de monteur bezig is. Als dit voor u zo is, nemen wij contact met u op.

Woninginspecties en opleveringen
De woninginspecties en opleveringen gaan nu nog zoveel mogelijk door zonder dat persoonlijk contact nodig is. Wij zullen het proces zoveel mogelijk telefonisch en schriftelijk met u afstemmen. Heeft u een afspraak staan, dan neemt de medewerker zo snel mogelijk contact met u op om uit te leggen hoe we te werk gaan.

Wijkbeheer, huisbezoeken, spreekuren en klankbordgroepen
De wijkbeheerder doet zijn rondes in de wijk, maar wel wat meer op afstand. Huisbezoeken kunnen nu nog even niet, maar telefonisch kunnen we veel doen.

Onze medewerkers nemen geen deel aan fysieke vergaderingen en bijeenkomsten die door andere organisaties worden georganiseerd. Voor vragen kunt u contact met ons opnemen op telefoonnummer 0548 37 80 50.

Leefbaarheidsbudget
Vanuit de Stichting Huurdersraad heeft u een leefbaarheidsbudget voor uw complex * tot uw beschikking. Bonnen voor gemaakte kosten met betrekking tot schoonmaakmiddelen en bijbehorende zaken vallen hieronder. U kunt de bonnen indienen voor vergoeding bij de Stichting Huurdersraad. Hiervoor kunt u contact opnemen met de heer Gungormek op telefoonnummer 0548-521655 (bereikbaar tussen 14:30 en 21:00 uur).

* dit geldt alleen voor appartementencomplexen